» Dikter

Det skulle inte var lätt att dö.

Men det skulle vara svårare att överleva.,

Hon höll kniven i sin hand.

Långsmt tog hon mod.

Men det var över innan hon förstod.

Hon fanns inte kvar.

Hon var borta utan ett enda jävla svar

________________________________________________________________

Hennes händer var små

Hennes ögon var blå

Hon var blond som man ska va

Hon hade minnen man inte ska ha

Hennes liv var snart slut

Hennes väg ledde bara ut

Ut från livet

In till döden

Stackars flicka hennes liv var slut på öden

________________________________________________________________

"Böcker ska blänka som solar 

och gnistra som tomtebloss. 

Medan vi läser böckerna 

läser böckerna oss. 

________________________________________________________________

Den enda som kan fylla mina tomma sidor är du.

Varsegod ta pennan och skriv

Du bröt den på mitten

Som du rev mig i tur

Mina sidor står tomma

Delade i två

Ena sidan väntar

andra den vill gå

________________________________________________________________

När glädjen inte längre kämpar

och sorgen sakta härskar

När döden kommer närmre

Och livet inte finns där längre

Utan dig

Ingen mig

Lovar jag försvinner

Tårarna dem rinner

____________________________________________________________________________________________

Ni förväntade er inte jätte mycket nu va?.... Det här är texter jag skrev för några år sedan... Men ni får stå ut, kommer flera mer textiga istället för dikter...

 

 

 

 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback